Dungeon - Puzzle - Maze

Knightin'

Gå på eventyr i grotter, i mørke skove, krypter og forladte slotte. Løs gåder, saml ting op og besejr fjenderne.

Hvordan skal dit spil være?


  • Hvilke rum skal der være?
  • Er der låste døre og hemmelige rum?
  • Skal man kunne samle noget op?
  • Hvordan bliver spillet sværere?
  • Kan man dø?
  • Er der fjender?

Inspiration til programmering

Sådan bruger du spilsamlingen

I eksemplerne er der vist forskellige 'rum' med mure omkring. Du kan også vælge et mere 'åben verden' spil (f.eks. udendørs), hvor der ikke er mure i alle rum eller hvor nogle af murene mangler. Så skal du bare lade være med at tegne murene.

1 - Styring

2 - Kollision med vægge

3 - Områder, mist liv, game over

4 - Gå ind og ud af rum

5 - Gæt gåder og åbn døre

Du skal have styr på script 1-4 først!

(Lidt) Avanceret

Disse scripts indeholder mere avanceret brug af LISTER og kræver du bruger tid til at sætte dig ind i hvordan det virker! Det kræver også, at du allerede har styr på de første 5 vejledninger!

1 - Saml ting og og føj til liste

2 - Husk åbne døre og nøgler

3 - Blå og gule nøgler

Samme script som før, bare med flere døre og nøgler

4 - Få nøgler ved at løse gåder

En kombination af at løse gåder (se tidligere vejledning) og huske åbne døre og opsamlede nøgler.

5 - Tænd/sluk for kontakter og fjender

Samme idé som tidligere, nu med kontakter og fjender.